Dodie´s - Hand made prírodné vonné vosky

Ahojte sviečko-maniaci. 

Dnes som si pre vás pripravila recenziu v rámci spolupráce s obchodom vosky-votivky.cz. Túto spoluprácu som prijala nakoľko samotnou majiteľkou tohto e-shopu je skvelá blogerka Katka, ktorá už tretím rokom vedie svoj blog Voňavé čtení a ktorej blog mi veľmi pomohol sa zorientovať vo svete Yankee Candle. 


Zdroj: Facebook Dodie´s

Poďme ale ku samotnej recenzii. Značka Dodie´s je pôvodom z Českej republiky a na trhu je už 18 rokov. Všetky vonné vosky sú vyrábané ručne z prírodného palmového vosku. Jednotlivé vosky sú ručne vyrábané do tvaru srdiečok, čo je mne osobne veľmi sympatické. 

Poďme ale ku kvalitám voskov. Samotné vosky sú príjemne parfémované ešte pred samotným roztopením v aromalampe. Po roztopení sa ich intenzita zvýši a jedno malé srdiečko dokáže prevoňať aj väčší priestor. 

Takéto malé srdiečko mi vydržalo aj na 6 hodín horenia, následne už vonné esencie vyprchali.

Príjemným prekvapením samotných voskov je, že v podstate po ich stuhnutí ich nemusíte dávať do mrazáku a potom ich vylupnúť z aromalampičky, ale tým že stuhnú sa dostanú do takého stavu, že samotné sa vylupnú aj pri izbovej teplote. 


Niektorí uvádzali, že sa im samotný vosk často v aromalampičke prepaľuje. Ja som sa s týmto javom nestretla, možno je to spôsobené aj kvalitou aromalampy. 

Strawberry 
Strawberry 
V surovom, nezapálenom stave mi tento vosk hrozne pripomína nejaké jahodové gumené cukríky. Po samotnom rozpustení vosku v aromalampičke sa pomaly začne uvoľňovať jemná vôňa. Ide o vôňu, ktorá nie je príliš výrazná a na svoje si prídu najmä milovníci jemných sladkých vôní. Samotný vosk po rozpustení mi pripomína jahodovú zmrzlinu. Taktiež som si všimla, že keď vosk už po pár hodinách horenia stráca na intenzite, vôňa mi veľmi pripomína jahodový ovocný čaj. Pre mňa osobne to bola veľmi príjemná vôňa a bola pre mňa príjemným prekvapením po zlej skúsenosti so Summer Scoop od YC, ktorá mi prišla príliš umelá. 

Vanilla
Vanilla 
Samotný vosk mi vôbec nevonia ako vanilka taká. Áno je tam cítiť nejakú sladkú arómu, ale nie je to úplne vanilka, bijú sa mi tam aj jemné akoby ovocné tóny. Samotná vôňa mi skôr pripomína nejaký ovocný koláč v ktorom je použitá aj aróma vanilky. Mám rada sladké vône z takej tej kategórie "food", ale vanilka mi vo forme voskov a v sviečkach asi nejak nesedí. Možno je to tým, že nemám tam ten pocit autentickosti vône. Nemôžem povedať, že by išlo o nepríjemnú vôňu, rušivú alebo príliš presladenú. Za mňa je príjemná a veľa fanúšikom takýchto "food" vôní bude určite po chuti. 

Caffé & Choco

Caffé & Choco
Táto vôňa mi pripomína nejaké čokoládové chai latté. Vôňa mi príde trochu umelá, ale neruší ma to až tak ako v prípade vanilky. Taktiež mi príde, že tento vosk nevydržal byť tak dlho intenzívny ako dva hore zmienené. Proste po 4 hodinách sa už žiadne vonné esencie nevyparovali. 

Cappuchino

Cappuchino 
Musím povedať, že táto vôňa ma zaujala asi najviac zo všetkých. Cítiť v nej jemné tóny horkej kávy a zároveň jemné sladkasté tóny nejakého pečiva. 

Caribean Summer
Caribean Summer vonia presne tak, ako to vystihuje názov. Po roztopení vosku máte pocit, ako keby ste do aromalampičky nedali vosk, ale tyčinku Margot. Vo vôni je jemne cítiť kokos a rum. Táto vôňa mi hrozne pripomenula ako by som už chcela leto a dať si pinacoladu :). 


Tiež vám chcem ukázať aký krásny "zmrznutý" efekt robia tieto vosky po ich stuhnutí, čo pre mňa osobne bolo veľkým prekvapením. 

V zhrnutí musím teda povedať svoje dojmy. Samotné vosky z prírodného palmového vosku boli pre mňa premiérou a celkom aj prekvapením, čo sa týka ich kvality. Či už ide o rýchlosť roztápania samotného vosku, uvoľňovania vonných esencií ale aj toho, že po vypálení človek nemusí celú aromalampičku dávať do mrazáku, aby následne z nej vosk dostal. Samozrejme je ešte na čom popracovať a to najmä na autenticite jednotlivých vôní a dať im trochu viac šmrncu čo sa týka zaujímavosti vône. Pre mňa boli teda príjemnou skúsenosťou a určite budem ešte pátrať aj po ďalších vôňach od tejto značky a objavovať tie, ktoré sa stanú pre mňa must-have v mojom arzenále vonných voskov. 

Produkty mi boli venované v rámci bartrovej spolupráce s českým eshopom vosky-votivky.cz

Komentáre

  1. O tejto značka som veru nikdy nepočula. Páči sa mi dizajn tie srdiečka sú neskutočne milé a zmrznutý efekt je tiež pre mňa novinka. Momentálne som už všetko sviečkový arzenál skovala, sviečky či vosky pálim len cez zimu. No určite sa po týchto voskoch pozriem. :)
    Life is beautiful

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mám to podobne, v lete veľmi nepálim, už aj z hľadiska toho, že teplo je dosť a vonné esencie môžu byť až dusivé, ale zatiaľ je ešte počasie do tých 20 stupňov tak zatiaľ som ešte pyroman :D

      Odstrániť
  2. Jojo, tak jsem asi furt jediná, komu se vosky přepalovaly :-D
    Jahoda mi také moc voněla.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To tebe? :D No mne práveže vôbec, ešte som to naschvál sledovala pre istotu :D.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý Váš komentár alebo postreh :) P.S: Pokiaľ sa mi sem chystáš capiť pomocou ctrl+c a ctrl+v iba svoj odkaz na giveaway, tak bude nekompromisne zmazaný.